چه آرام درخود شکستم

عشق اونه که هیچ وقت نگی متاسفم

چه آرام درخود شکستم

عشق اونه که هیچ وقت نگی متاسفم

قطعه ای ادبی از مهاتما گاندی

من می توانم خوب ،بد،خیانتکار،وفادار،فرشته خو یا حیوان صفت 

باشم. من می توانم تو را دوست داشته یا از تو متنفر باشم. من  

می توانم سکوت کنم ، نادان یا دانا باشم. زیرا انسانم و این ها 

ویژگی های انسانی اند. 

تو هم به یاد داشته باش ، من نباید آنچه باشم که تو می خواهی 

من خودم را از خودم ساخته ام ، تو را باید دیگری برایت بسازد، تو 

هم به یاد داشته باش ، منی که از خود ساخته ام ، ارزوهای من  

است و آنچه تو از من میسازی آرزوهایت یا کمبودهایت هستند. 

لیاقت انسان ها کیفیت زندگی را تعیین می کند، نه  

آرزوهایشان. 

و من متعهد هستم که آنچه باشم که تو می خواهی و تو هم 

می توانی انتخاب کنی که از من چه می خواهی! 

 

تو می توانی دوستم داشته باشی ، همین گونه که هستم و من 

هم می توانم دوستت داشته باشم همان گونه که هستی ، 

می توانی از من متنفر باشی بی هیچ دلیلی و من هم ،زیرا که  

ما هر دو انسانیم و این جهان مملو از انسانهاست، پس این  

جهان می تواند هر لحظه مالک احساسی نو باشد و تو نمیتوانی 

برایم قضاوت کنی و حکم صادر کنی و من هم ،قضاوت کردن  و 

صدور حکم بر عهده ی نیروی ماورایی خداوندگار است،دوستانم 

مرا همین گونه پیدا می کنند و دوست می دارند، حسودان از من  

متنفرند ، ولی باز.... 

یادت باشد اگر چشمت به این دست نوشته افتاد، به خاطر بیاوری 

آنهایی را که هر روز می بینی و با آنها مراوده می کنی ، همه 

انسانند و دارای ویژگی های انسانی ، با نقابی متفاوت ، اما  

همگی جایز الخطا. 

 

نامت را انسانی باهوش بگذار ! اگر انسان ها را از پشت نقابهای 

متفاوتشان شناختی ! و یادت باشد که کاری نه چندان آسان 

است....

نظرات 1 + ارسال نظر
معین یکشنبه 16 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 20:26 http://rayanetasvirmatin.blogsky.com/

سلام خوبی سحر جون خسته نباشین درسته که دیر آپ میکنی ولی همه رو زیبا انتخاب میکنین تبریک میگم موفق باشین

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد