چه آرام درخود شکستم

عشق اونه که هیچ وقت نگی متاسفم

چه آرام درخود شکستم

عشق اونه که هیچ وقت نگی متاسفم

عجب صبری خدا دارد

عجب صبری خدا دارد! 

اگر من جای او بودم 

همان یک لحظه ی اول  

که اول ظلم را می دیدم از مخلوق بی وجدان 

جهان را با همه زیبایی و زشتی 

به روی یکدگر ویرانه می کردم. 

 

عجب صبری خدا دارد! 

اگر من جای او بودم 

اگر در همسایه ی صدها گرسنه  

چند بزمی گرم عیش و نوش می دیدم 

نخستین نعره ی مستانه را خاموش 

آن دم بر لب پیمانه می کردم. 

 

عجب صبری خدا دارد! 

اگر من جای او بودم 

که می دیدم یکی عریان و لرزان 

دیگری پوشیده از صد جامه ی رنگین 

زمین و آسمان را  

واژگون مستانه می کردم. 

 

عجب صبری خدا دارد! 

اگر من جای او بودم 

نه طاعت می پذیرفتم 

نه گوش از بهر استغفار این بیدادگرها تیز کرده 

پاره پاره در کف زاهدنمایان 

سبحه ی صد دانه می کردم. 

 

عجب صبری خدا دارد! 

اگر من جای او بودم 

برای خاطر تنها یکی مجنون صحرا گرد بی سامان  

هزاران لیلی نازآفرین را کو به کو  

آواره و دیوانه می کردم. 

 

عجب صبری خدا دارد! 

اگر من جای او بودم 

بگرد شمع سوزان دل عشاق سرگردان 

سراپای وجود بی وفا معشوق را  

پروانه می کردم. 

 

عجب صبری خدا دارد! 

اگر من جای او بودم 

به عرش کبریایی،با همه صبر خدایی  

تا که می دیدم عزیز نا بجایی  

ناز بر یک ناروا گردیده خواری می فروشد 

گردش این چرخ را 

وارونه ، بی صبرانه می کردم. 

 

عجب صبری خدا دارد! 

اگر من جای او بودم 

که می دیدم مشوش عارف و عامی  

ز برق فتنه ی این علم عالم سوز مردم کش 

به جز اندیشه ی عشق و وفا،معدوم هر فکری 

در این دنیای پر افسانه می کردم. 

 

عجب صبزی خدا دارد! 

چرا من جای او باشم؟ 

همین بهتر که او خود جای بنشسته و 

تاب تماشای تمام زشتکاریهای این مخلوق را دارد! 

و گرنه من به جای او چو بودم 

یک نفس کی عادلانه سازشی  

با جاهل و فرزانه می کردم 

عجب صبری خدا دارد! 

عجب صبری خدا دارد! 

 

                               رحیم معینی کرمانشاهی 

 

 

 

                           

نظرات 7 + ارسال نظر
معین پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 17:52 http://rayanetasvirmatin.blogsky.com

سلام خسته نباشی من این شعرو خیلی دوست دارم من اینو خیلی بیشتر از این تو وبلاگم گذاشته بودم ولی ارزش اینو داره که حتی چند صدباره این شعرو بخونی ممنونم که به من سز زدی من هر روز شاید روزی چند بار هم آپ کنم خوشحال میشم به دیدنم بیای موفق باشی

سلام مرسی
مرسی که اومدی
چشم حتما میام

رعنا پنج‌شنبه 23 دی‌ماه سال 1389 ساعت 23:11 http://sedayekhamushi.blogsky.com

سلام سحر جان خوبی؟
عجب صبری خدا دارد.....
اگه خدا هم نمی تونست ما رو تحمل کنه واقعا چه بلایی سرمون میومد!

سلام
ممنون که سرزدی
موافقم باهات

فاطیما شنبه 25 دی‌ماه سال 1389 ساعت 23:00 http://autumal7fatima.blogsky.com

سلام دوست عزیز
آری واقعا عجب صبری خدا دارد و ما نداریم...

سلام
بله واقعا همینطوره

کتایون یکشنبه 26 دی‌ماه سال 1389 ساعت 00:04 http://sanieha.blogsky.com

جالب بود... اما کاش یه خورده از صبرش رو به ما (من) هم میداد. تا همین چند مدت پیش من نمی دونستم چقدر عجولم. اگه خدا یه خرده از صبوریش رو به من میداد من تو چند تا تجربه ی تلخ یاد نمیگرفتم که صبور باشم. نمی دونم! شاید هم با اون تجربه ها صبر کردن رو یادم داد. به هر حال خیلی دوسش دارم. سحر جان ببخش که شخصی و طولانی شد این درد دلم...

مرسی که اومدین و نظر دادین
واقعا ما همه عجولیم
خدا رحم کنه

فاطیما دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 23:11 http://autumal7fatima.blogsky.com

سلام سحر جان
با افتخار لینکتون کردم با اسم وب تون اگه دوست داشتین تغییر بدم خبرم کنید...
امیدوارم دوست خوبی براتون باشم...

معین پنج‌شنبه 7 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:39 http://rayanetasvirmatin.blogsky.com

سلام خوبی چرا دیگه آپ نمیکنین چرا به من سر نمیزنی نکنه

از من دلخوری به هر حال امیدوارم سلامت باشین خوشحال

میشم سرم بزنین

سلام
مرسی بد نیستم
چند وقتی بنا به دلایلی آپ نکردم فقط همین
مگه میشه از شما دلخور بود؟!

مهدی پنج‌شنبه 13 شهریور‌ماه سال 1393 ساعت 13:05

ممنونم ازت

آخرین باریکه ای شعرزیبارودیدم20سال پیش بود که داداشم
بامیخ و نخ یک بیتشو به صورت تابلو در آورده بود
ومن خیلی دوست داشتم تمامه شعرو کامل ببینم و بخونم.
آخه اون موقه ها اینترنت نبود منم 10سالم بود دسترسی به هیچی نداشتم.بازم ممنون

خواهش میکنم خوشحالم که بعده 20 سال متن کامل شعرو پیدا کردین
موفق باشید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد